Pravo na pristup informacijama koje posjeduje, raspolaže ili nadzire Gradsko društvo Crvenog križa Bjelovar uređeno je Zakonom o pravu na pristup informacijama (NN 25/13). Zakonom se propisuju i načela prava na pristup, izuzeci od prava na pristup te postupak za ostvarivanje i zaštitu prava na pristup informacijama. Cilj zakona je omogućiti i osigurati informaciju fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti, sukladno zakonu.
Pravo na pristup informacijama sukladno članku 5. stavku 1. točki 5. Zakona „obuhvaća pravo korisnika na traženje i dobivanje informacije, kao i obvezu tijela javne vlasti da omogući pristup zatraženoj informaciji, odnosno da objavljuje informacije neovisno o postavljenom zahtjevu kada takvo objavljivanje proizlazi iz obveze određene zakonom ili drugim propisom“.
Informacija, u smislu navedenog Zakona (članak 5. stavak 1. točka 3.), predstavlja „svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti“.
Ponovna uporaba informacija, u skladu s člankom 5. stavkom 1. točkom 6. Zakona „znači uporabu informacija tijela javne vlasti od strane fizičkih ili pravnih osoba, u komercijalnu ili nekomercijalnu svrhu različitu od izvorne svrhe za koju su informacije nastale, a koja se ostvaruje u okviru zakonom ili drugim propisom određenog djelokruga ili posla koji se uobičajeno smatra javnim poslom. Razmjena informacija između tijela javne vlasti radi obavljanja poslova iz njihova djelokruga ne predstavlja ponovnu uporabu“.
Službenik za informiranje je Vida Malek.
Pravo na informaciju ostvaruje se podnošenjem zahtjeva Gradskom društvu Crvenog križa Bjelovar:
– poštom na adresu: 108.Puka 1, 43000 Bjelovar
– putem telefona na broj: 043 410 100
– elektroničkom poštom na: hck.bjelovar@gmail.com
Obrasce zahtjeva za pristup informacijama Gradskog društva Crvenog križa Bjelovar možete skinuti na ovim linkovima.
Obrazac-2-Zahtjev-za-pristup-informacijama
Obrazac-3-Zahtjev-za-dopunu-ili-ispravak-informacije
Obrazac-4-Zahtjev-za-ponovnu-uporabu-informacija
Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2017.
Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2019. godinu
Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2020. godinu
Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2021. godinu
Izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama za 2022. godinu
Godisnje izvjesce o pravu na pristup informacijama za 2023. godinu
Tijelo javne vlasti ima pravo na naknadu stvarnih materijalnih troškova od podnositelja zahtjeva u svezi s pružanjem i dostavom tražene informacije. Visina naknade za pristup informacijama i način naplate naknade propisani su Kriterijima za određivanje visine naknade stvarnih materijalnih troškova i troškova dostave informacije (NN 12/2014) od 24. siječnja 2014. godine.
Izjava o pristupačnosti
Hrvatski Crveni križ – Gradsko društvo Crvenog križa Bjelovar nastoji svoju internetsku stranicu učiniti pristupačnom u skladu sa Zakonom o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora („Narodne novine“, broj 17/19; dalje u tekstu: Zakon) kojim se prenosi Direktiva (EU) 2016/2102 Europskog parlamenta i Vijeća od 26. listopada 2016. o pristupačnosti internetskih stranica i mobilnih aplikacija tijela javnog sektora (SL L 327, 2.12.2016. ).
Ova Izjava o pristupačnosti primjenjuje se na internetsku stranicu na adresi https://dckbbz1.local/bjelovar/
Stupanj usklađenosti
Ova internetska stranica je djelomično u skladu sa Zakonom zbog neusklađenosti koje su navedene u nastavku:
- pojedine pdf datoteke sadržane u objavama nisu u cijelosti nastale izvozom iz izvorišne datoteke iz alata Microsoft Office Word uz odabir opcija za pristupačnost, već skeniranjem tiskanih dokumenata, odnosno nisu pristupačne jer nisu prikladno pripremljene za čitače ekrana,
- dio slika i datoteka nema prikladan tekstualni opis (alt tekst),
- doc i ppt datoteke su isključivo datoteke za preuzimanje,
- dio poveznica ne sadrže prikladne tekstualne opise.
Priprema ove izjave o pristupačnosti
Ova je izjava sastavljena je 29. prosinca 2023. godine temeljem samoprocjene koju je proveo Hrvatski Crveni križ – Gradsko društvo Crvenog križa Bjelovar.
Izjava je zadnji put preispitana 29. prosinca 2023. godine. Gradsko društvo Crvenog križa Bjelovar će redovito revidirati ovu izjavu po otklanjanju razloga zbog kojih su pojedini sadržaji bili nepristupačni.
Povratne informacije i podaci za kontakt
Podnošenjem zahtjeva Hrvatskom Crvenom križu – Gradskom društvu Crvenog križa Bjelovar možete dobiti povratne informacije i/ili prijaviti uočene nepravilnosti u smislu Zakona o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora (NN 17/19) i Direktive (EU) 2016/2012 Europskog parlamenta i Vijeća.
Zahtjev možete podnijeti službeniku za informiranje Hrvatskog Crvenog križa – Gradskog društva Crvenog križa Bjelovar i to:
telefonom na broj: 043 410-100,
elektroničkom poštom službeniku za informiranje: gdck.bjelovar@gmail.com,
poštom na adresu: GDCK Bjelovar, 108.puka 1, 43 000 Bjelovar
Postupak praćenja provedbe propisa
Nadzor nad provedbom Zakona o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora (NN 17/19) obavlja Povjerenik za informiranje Republike Hrvatske.
Inspekcijski nadzor nad provedbom Zakona o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje tijela javnog sektora (NN 17/19) obavljaju inspektori i drugi ovlašteni službenici Ureda povjerenika.
Na nadzor se primjenjuju odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama (NN 25/13 i 85/15)
U slučaju nezadovoljavajućih odgovora na obavijest ili zahtjev za povratne informacije o pristupačnosti ove mrežne stranica, korisnici se mogu obratiti Povjereniku za informiranje
- telefonom na broj: 01 4609 041
- poštom na adresu: Jurišićeva 19, 10000 Zagreb, Hrvatska
- elektroničkom poštom: pristupacnost@pristupinfo.hr